luni, 18 noiembrie 2013

Cum sa faci optimizare SEO corecta pentru site-ul tau

Atunci cand vine vorba de promovarea unui site web trebuie sa vorbim in primul rand despre optimizare SEO. Search Engine Optimization (SEO) – Optimizarea pozitionarii pentru motoarele de cautare – reprezinta procesul prin care paginile web beneficiaza de modificarea pozitionarii in motoarele de cautare. SEO a aparut odata cu primele motoare de cautare, pe la mijlocul anilor ’90.

Sintagma “Search Engine Optimization” a fost utilizata pentru prima data pe data de 26 iunie 1997 iar in scurt timp s-a transformat intr-o subcategorie a marketingului online.

SEO la inceputurile Internetului


La mijlocul anilor ’90 motoarele de cautare nu aveau algoritmi foarte complicati. Se bazau in special pe cuvinte cheie (keywords) insa fiindca webmasterii au abuzat de acestea, incercand sa influenteze rezultatele, motoarele de cautare in frunte cu Google au introdus noi criterii, mult mai avansate.

In prezent algoritmii folositi de Google pentru optimizarea SEO primesc upgrade-uri foarte dese, webmasterii trebuind sa se adapteze ori de cat ori e nevoie cu noile reguli ale jocului.

Compania romaneasca AttAgency.ro sustine intr-una dintre postarile de pe blogul propriu ca noile modificari sunt menite sa elimine tot ceea ce are aspect de nenatural in ceea ce priveste optimizarea unui site.

Tehnici ilegale: Spam si Black-hat


De multe ori SEO se afla la granita legalitatii, in sensul ca unele practici nu sunt agreate de motoarele de cautare, riscandu-se in acest sens o eventuala penalizare. Aceste tehnici sunt cunoscute sub denumirea de SEO Black hat. Care ar fi aceste metode de optimizare mai putin legale?

Pai in primul rand vorbim de SEO Spam, aceasta fiind cea mai intalnita metoda de Black hat. Fie ca e vorba de link-uri cu texte ancora ce includ foarte multe cuvinte cheie, directoare web spam, comentarii spam sau linkuri existente in blogroll ce nu au legatura cu respectivul blog – toate aceste tehnici sunt interzise. Iar in cazul in care un website este depistat cu astfel de metode risca sa fie exclus din indexare.

Optimizarea on page


SEO se imparte in doua mari categorii – on page si off page. Optimizarea on-page sau la nivel de cod este destul de veche dar si eficienta in acelasi timp. Accentul este pus foarte mult pe modul cum este scris codul unui site.

Greselile din cod pot afecta foarte mult Page Ranking-ul. Pe langa corectitudinea codului, esentiale sunt tag-urile <meta> si <h1>, <h2>, <h3>, etc. O buna strategie de SEO on page este cea de friendly url, care permite formatarea link-urilor la o forma statica.

SEO off page


Ca un site sa castige pozitii in SERP (Search Engine Result Page) are nevoie atat de o optimizare on page cat si de una off page. Daca pe partea de on page lucrurile sunt relative clare, cu totul alta este situatia in cazul SEO off page.

Dat fiind faptul ca Google isi schimba foarte des algoritmii de cautare, tehnicile care urcau ieri un site il pot penaliza maine. De aceea SEO se afla intr-o continua schimbare. Printre cele mai uzuale forme de SEO off page se numara inscrierea in directoare si atragerea de linkuri cu PR cat mai mare sau advertoriale.

Update-urile Google Penguin


Penguin este numele unui algoritm dezvoltat de Google ce a fost lansat pe data de 24 aprilie 2012, scopul sau fiind acela de a depista site-urile care folosesc tehnici Black-hat. Acest algoritm a cunoscut dese upgrade-uri, cel mai recent fiind cel de pe data de 4 octombrie 2013.

Google Penguin a venit cu multe noutati, cauzand mari batai de cap webmasterilor. Multe tehnici care pana la Penguin au fost trecute cu vederea au devenit ilegale. Astfel inscrierile in directoare, comentariile pe bloguri sau linkurile dofollow s-au transformat tehnici foarte riscante.

Cum sa faci SEO de calitate daca nu te pricepi

Multi “specialisti” din mediul online pretind ca se pricep foarte bine la SEO, insa lucrurile nu stau deloc asa. Numarul celor care pot garanta rezultate este foarte mic. In aceste conditii apare intrebarea “cum sa aleg o firma buna de SEO pentru optimizarea siteului”?

In procesul de alegere a firmei care sa se ocupe de campania SEO pentru site-ul dvs trebuie sa va ghidati dupa niste reguli simple:
1.    Verificati portofoliul firmei, luati legatura cu ceilalti clienti si incercati sa aflati cum a decurs colaborarea, care au fost rezultatele reale, etc.
2.    Cereti acordarea unei garantii in cazul in care rezultatele nu vor fi cele asteptate
3.    Asigurati-va ca reprezentantii firmei intretin o buna comunicare cu dumneavoastra pe toata durata colaborarii. Cereri un raport detaliat asupra tehnicilor folosite pentru a evita o eventuala penalizare pe viitor.

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu